Procrastination

Un lucru care a inceput sa-mi ocupe timpul de cand dau meditatii este pregatirea exercitiilor. Nu este chiar foarte usor. Cel mai greu mi se pare planul de lectii. Ca nu pot da exercitii de-a valma. Trebuie sa le ordonez.

Nu pot sa zic ca-mi displace, dar e totusi un efort. Prefer sa am pregatite prea multe decat prea putine, pentru ca mi s-a intamplat sa le termin prea repede si apoi sa ma chinui cu texte sau exercitii mai vechi, ca sa treaca timpul. Apoi, mai trebuie sa iei in considerare elevul. Am elevi carora le plac exercitiile de gramatica, asa ca pot sa-mi umplu caietul. Am elevi care se plictisesc incredibil de repede, si daca in prima parte le mai captez atentia, in ultima parte ii pierd de tot. Am inceput sa inventez tot felul de jocuri (in engleza, normal) pe care le ofer ca "recompensa" in ultima jumatate de ora (daca isi rezolva restul exercitiilor cu succes).

Problema (si motivul pentru care scriu asta) este urmatoarea: azi sunt racita. Ma simt de la "nu foarte bine" spre "rau". As prefera sincer sa stau in pat cu un ceai fierbinte uitandu-ma la un film, decat inventand exercitii. Dar peste vreo ora trebuie deja sa ma pregatesc de plecare. Si ceea ce ma deprima intr-o oarecare masura este faptul ca, dupa chinul asta, presimt ca eforturile imi vor fi zadarnice.

Incep sa apreciez toata activitatea profesorilor mei de pana acum. Imi imaginez cu groaza cum ar fi sa predai unei clase de 25-30 de elevi, cand eu imi pun la mijloc cea mai salbatica imaginatie a mea doar ca sa mentin treaza atentia unei fete de clasa a 5-a. Si ca lucrurile sa mearga si mai prost, am o lipsa acuta de inspiratie (yep, scriu pe blog doar ca sa mai aman).

Cred ca imi fac totusi un ceai inainte sa plec...

3 comentarii:

strumfita cu esarfa spunea...

numai mie mi se pare ca manerul ala de la clopotel seamana cu o..... :-s

Bogdan spunea...

Da, numai tie :))

teo constantinescu spunea...

ce tare, titlu' mi-a amintit de cel care m-a învăţat sensul cuvântului, eveniment care-a avut loc vara trecută ;)). ţi se scrânteşte limba pronunţându-l, mai ales dacă eşti englez, şi din cauza asta cred că l-am auzit aşa de târziu.
ps: să nu crezi că profesorii fac mereu eforturi mai mari decât cele pe care le-ai făcut tu - eu unul nu cred. bine, nu generalizez dar cred că lipsa pregătirii lecţiei e unul din cauzele nivelului general scăzut al performanţei elevilor în românia...
bla bla

Trimiteți un comentariu