Carti

Se pare ca nu pot nicicum sa fac pauze de la lepse (serios ca incerc), dar tot primesc altele noi... asta e despre carti, deci chiar n-o pot ignora. E de la strumfita.

1.Când citiţi, pentru a marca locul unde aţi rămas cu lectura, folosiţi semne de carte sau îndoiţi paginile?

Semne de carte. Daca cartea nu e prevazuta cu semn si nu am unul la indemana, improvizez. Am destule etichete, chitante, fluturasi promotionali... folosesc si ele la ceva. Nu indoiesc niciodata paginile.

2. Aţi primit în ultimul timp o carte drept cadou şi, dacă da, care a fost aceasta?

Hmmm.... ultima oara cred ca am primit cadou carti de ziua mea anul trecut. Am primit asa:
Insula Pinguinilor de Anatole France, Ritualul primaverii de Alejo Carpentier si doua volume de poezii (Zazen si Catharsis) de la Ina, scrise de ea (si publicate cu cativa ani in urma) :)

3. Citiţi în baie?

Doar reviste.

4. V-aţi gândit vreodată să scrieţi o carte şi, dacă da, care ar fi fost aceasta?

M-am gandit de multe ori sa scriu multe carti, de la povesti pentru copii la "self improvement" (si romane, bineinteles). Ultima oara am vrut sa-mi public lucrarea de licenta. Dar asta a fost demult, intre timp am renuntat la idee. Nu prea se merita.

5. Ce credeţi despre colecţiile de carte de la noi?

Nu stiu exact ce sa raspund la intrebarea asta.

6. Care este cartea preferată?

Ma cam enerveaza intrebarea asta cu preferintele, niciodata nu ma pot hotari la un singur lucru. Mi-a placut mult Candid (Voltaire), am considerat-o mult timp cartea mea preferata, si acum o iubesc si e in mod sigur cartea pe care am citit-o de cele mai multe ori. Imi plac cartile lui Dostoievski, dar inca sunt in curs de citire.... ca sa nu zic Crima si pedeapsa, zic Umiliti si obiditi. Apoi mai e Iubeste pe aproapele tau (Remarque) ... si Zidul (Sartre). Si cred ca ma opresc aici.

7. Vă place să recitiţi unele cărţi şi care ar fi acestea?

Mi se intampla destul de rar acum sa mai recitesc, pentru ca de-abia imi mai gasesc timp sa citesc carti noi. Dar mai demult reciteam mult. Seriile Ciresarii si Mary Poppins le-am citit de vreo 5 ori fiecare :D Cand eram mica citeam foarte mult, mult mai mult decat acum. Si cam terminasem toate cartile de la biblioteca de la sectia copii, asa ca le tot reciteam... pana m-a pus tanti sa ma inscriu la adulti :D

8. Ce părere aţi avea de o întâlnire cu autorii cărţilor pe care le apreciaţi şi ce le-aţi spune?

Eu cam prefer literatura clasica in fata celei moderne, asa ca autorii pe care ii apreciez eu sunt cam morti toti.

9. Vă place să vorbiţi despre ceea ce citiţi şi cu cine?

Da, imi place. Cu oricine este interesat. Depinde intr-o oarecare masura si cat de mult mi-a placut cartea.

10. Care sunt motivele care vă determină să alegeţi o carte pe care să o citiţi?

Cand eram prin clasa a 9-a sau a 10-a, profesoara de romana ne-a dat o lista lunga cu carti "must-read" intr-o viata. Asa ca acele carti le am ca prioritati. Asa ca e combinatie intre carti pe care le am, carti pe care vreau sa le citesc, autori ... poate si recomandari cateodata, desi depinde de cine e recomandat. De obicei citesc alternativ carti grele cu carti usoare, deci si asta e un criteriu. Momentan am o lista lunga de carti pe care le am si trebuie sa le citesc, asa ca metoda de selectare e cea mai mica problema acum :D

11. Care credeţi că este o lectură “obligatorie”, o carte pe care cineva trebuie să o citească?

Cartile alea pe care le-am enumerat la carti preferate. Mi-e lene sa repet.

12. Care este locul preferat pentru lectură?

In pat. Imi place sa stau intinsa in timp ce citesc.

13. Când citiţi ascultaţi muzică sau lecturaţi în linişte?

Liniste totala daca se poate. Nici cand stau la calculator nu suport zgomot e fundal (cum ar fi muzica sau tv-ul), deci ce sa mai vorbesc cand citesc :P

14. Vi s-a întâmplat să citiţi cărţi în format electronic?

Da. In afara de lectura pentru scoala, am citit De veghe in lanul de secara (Salinger). Imi doream foarte mult sa citesc cartea, asa ca am apelat la metoda asta. Nu e cea mai comoda. Prefer cartile clasice.

15. Citiţi numai cărţi cumpărate sau şi pe cele care sunt împrumutate?

Adevarul e ca mi se intampla des sa imprumut carti si sa nu le citesc.

(???!!!)

Imprumut si de la prieteni si de la biblioteca. De la biblioteca mai rar de cand am terminat facultatea. Imi cumpar doar cartile pe care TREBUIE sa le am :D

16. O carte este pentru mine… Cum aţi descrie o carte?

... un mijloc de a-mi exersa neuronii din multe puncte de vedere: limba, imaginatie, cultura generala etc.

Leapsa o dau mai departe Laurei . Si, bineinteles, oricui mai vrea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu