Troleu - Plan de atac

Cam de prin clasa a 9-a am inceput sa circul aproape zilnic cu troleul. Stiu ca pentru toata lumea e o adevarata tortura sa circule cu mijloace de transport in comun, dar dupa atatia ani, mai prinzi anumite "smecherii". Eu m-am gandit sa va impartasesc una dintre ele.

Pentru o mai buna intelegere, am desenat schita unui troleu tipic. Nu e bine proportionat, stiu, s-ar putea chiar sa nu fie in totalitate in concordanta cu realitatea, dar atata timp cat intelegeti ideea de baza, e ok.




Inainte de toate, daca ai cumva de ales intre mai multe statii din care sa urci (de exemplu daca punctul tau de pornire e undeva la mijlocul distantei intre doua statii - eu locuiesc la o distanta aproape egala de 3 statii diferite), alege intotdeauna statia cea mai indepartata (din perspectiva destinatiei finale). De ce? Pentru ca acolo troleul va fi mai gol.

Acum trecem la punctul important: unde te pui? Este esential sa ai planul de atac inainte inca de a pune piciorul in troleu, asa ca studiaza cu atentie schita. Daca eziti si pentru doua secunde, s-ar putea sa ratezi locuri strategice importante. Tine minte ordinea prioritatilor.

Cercurile rosii reprezinta locurile pe care le vrei si sunt numerotate in ordinea pe care le vrei. Bineinteles, te uiti intai spre scaune. Alege scaunele de la geam. Daca se pune si un batran langa tine, e ideal. Daca atunci cand te urci troleul e gol, alege un scaun de pe mijloc. Cu cat respecti mai bine aceste conditii, cu atat mai mica probabilitatea sa te ridice vreun batran de pe scaun. Batranii vor ochii tinerii de pe scaunele cele mai la indemana, adica cele apropiate de iesire si de la margine (cei de la geam isi vor deranja vecinul cand vor dori sa iasa).
Daca nu gasesti scaune libere decat pe margini, atunci va trebui sa stai cam tot drumul cu ochii in patru, altfel ai toate sansele sa fii ridicat cu scandal :P Recomand astfel de scaune doar atunci cand mai exista multe alte locuri libere.

Daca nu ai nici o sansa sa prinzi un loc liber pe scaun, indreapta-te pe pozitia cu numarul 2. Partea hasurata cu gri reprezinta mijlocul troleului, iar numarul 2 este intre mijloc si scaunele urmatoare, partea stanga, langa geam. E o pozitie foarte buna pentru ca te baricadeaza destul de bine. Din cauza chestiei aleia semi-circulare de la mijloc, nu poate sta nimeni in spatele tau. Fiind la geam, nu sta nimeni in stanga si, fiind scaunele in fata, nu sta nimeni in fata ta. Singurul tau posibil vecin, va fi probabil in dreapta. Ai tot drumul vedere la geam, bara de care sa te tii si probabil nu vei fi deranjat oricat de plin ar fi troleul.
Varianta aproape la fel de buna e pozitia cu numarul 3, adica exact aceeasi pozitie, doar ca in partea dreapta. De ce partea stanga e mai buna decat partea dreapta? Din cauza pozitionarii geamurilor. Daca e cald afara si stai in partea dreapta, cel mai probabil va exista un geam deschis fix in fata ta. O sa simti vantul in fata si nu e foarte confortabil.
Desi nu am mai adaugat la figura, sa stai in dreapta, respectiv stanga pozitiilor 2 si 3 e o posibilitate destul de buna, cu singura exceptie ca nu mai ai vedere la geam.

Daca si aceste pozitii sunt ocupate, cauta rapid din ochi pozitia cu numarul 4. E un loc larg la geam, cu multe manere disponibile. Aici deja vei incepe sa fii mai inghesuit, dar cu putin noroc iti poti gasi o pozitie destul de confortabila. Si tine minte: atata timp cat n-ai pe nimeni direct in fata ta, poti sa-ti feresti nasul de mirosuri insuportabile.

A 5-a prioritate este mijlocul troleului. Avantajul e ca ai chestia aia neagra de care te poti sprijini, deci poti evita sa ai pe cineva in spatele tau. De asemenea, barile ofera loc pentru un numar destul de limitat de oameni, deci vei avea mai mult spatiu de respirat decat in alte parti ale troleului. Dezavantajele mari sunt doua: nu ai aproape deloc vedere la geam si simti foarte tare miscarile troleului. Daca ai rau de masina, nu e chiar cea mai buna pozitie pentru tine.

Pozitia 6 este langa mijlocul troleului, langa geam, in partea stanga. Te tii de chestia neagra. Ai vedere la geam, esti relativ ferit de restul oamenilor. Partea proasta e ca se pot inghesui in tine, insa macar mai poti respira.

A 7-a pozitie nu e atat de proasta. In schita mea nu se prea observa din cauza dimensiunilor care nu corespund realitatii, dar ai acolo o bara orizontala de care te poti tine si nu ai pe nimeni in spate si in lateral. Cu toate astea, fiind atat de aproape de scari, vei destul de deranjat de urcarile si coborarile celorlalti.

Daca toate pozitiile importante sunt ocupate, incearca sa te strecori undeva intre scaune. Spatiul fiind limitat, inghesuiala e mai mica. In plus, ai in mod constant o bara.

Cea mai proasta idee pe care o poti avea e sa ramai langa scari (cu exceptia cazului in care troleul nu e plin si nici nu te astepti sa fie). Acolo este cea mai mare inghesuiala, vei fi facut sa urci si sa cobori la fiecare statie, iar riscul de a ramane blocat undeva la mijloc fara absolut nici un suport de sustinere este alarmant de mare.


Cand urci in troleu, chestia asta ar trebui sa se deruleze in mintea ta pe parcursul a doua fractiuni de secunda. Cel mai important este sa te decizi repede. Mai bine sari direct la pozitia 4 decat sa stai sa te intrebi daca pozitia 3 e libera.

Nu stiu cat de folositor va este postul asta, dar pe mine ma ajuta enorm sa am un "plan de atac" pe troleu. E mai bine sa prevezi neplacerile ce pot aparea si sa le previi, decat sa te lupti cu ele. Gandeste cu 2-3 statii in avans. Intreaba-te daca, la ora respectiva, e mai probabil ca lumea sa coboare sau sa urce? Adapteaza planul in functie de asta.

9 comentarii:

ionut spunea...

Pf...dar ţi-a luat mult să implementezi planul acesta? Cred că ai făcut o adevărată muncă de cercetare. Norocul meu este că circul numai cu metroul.

Anda spunea...

Eu metrou n-am aici, asa ca ma descurc cum pot :D

Neamtu' spunea...

Doamne fereste, femeie =)) Rad cu lacrimi, pe cuvantul meu! Asta se intampla de-adevaratelea sau e doar o chestie imaginara? Intreb, pentru ca la mine in oras nu exista transport in comun, nici nu e necesar si habar nu am ce inseamna lupta pentru supravietuire in troleu :))

Anda spunea...

Exista si ore la care troleul e gol si nu trebuie sa iti faci griji pentru chestii de astea, dar exista ore de varf cand e chiar pe bune. Lupta pentru supravietuire e putin spus :D

strumfita cu esarfa spunea...

ai uitat sa mentionezi cand incerci sa te urci, stii exact unde vrei sa te plasezi dar intotdeauna un bosorog e mai rapid ca tine si isi arunca plasa de la 2 metri distanta pe scaunul liber ;D

Filozoful spunea...

Foarte tare. Multe dintre ideile tale sunt asemanatoare cu ale mele. Apropo, ai observat ca autobuzul pe care il astepti vine intotdeauna ultimul?

Anda spunea...

Pai daca ar fi sa mentionam chiar toate aspectele si variatiile, am putea scrie o carte :D

Bogdan spunea...

Nu e o idee rea, Anda :D

Vasile spunea...

Mai exista si varianta sa fii grosolan(a) cu batranii care isi incep discursul cu "tinerii din ziua de azi" sau "ia uite nesimtitul cum sta jos". Cum batranilor din Cluj li se pare o idee buna sa se plimbe gratuit cu autobuzul (si o fac pe cele mai mari calduri cand li se spune sa stea in casa daca vor sa nu moara), gasesc ca le e totuna daca mor in picioare sau pe scaun (oi fi parand meschin, dar eu unul m-am saturat sa iau coate in coaste si in figura de la batranii "neajutorati" care inunda mijloacele de transport in comun doar de dragul de a se plimba pe gratis cu autobuzul si pe deasupra sa mai fiu si repezit daca nu reusesc sa le eliberez locul).

Trimiteți un comentariu